fredag den 4. november 2011

Det helt rigtige gulv



Jeg har altid drømt om at få et hvidt gulv. Min kæreste havde absolut ikke samme drøm, det har han sjældent når det kommer til mine boligprojekter. 
Da vi i foråret købte kolonihavehus tænkte jeg, det er NU eller aldrig. Jeg brugte alle kneb for at overtale ham. Der skulle meget research og overbevisning til, for at det lød som en fantastisk idé at have hvidt gulv i et kolonihavehus.
Til sidst gav han sig, på betingelse af jeg aldrig ville brokke mig over skidt og møg på gulvet. 
Lykken var gjort! Vi skulle i gang.


Gulvmanden i flügger havde sagt vi kun skulle let-slibe gulvet for at malingen kunne gribe fat. Efter vi havde givet det en tur med rystepudser og gulvvask var vi klar.
Hos Røverkøb købte vi 2 bøtter til knap 1000 kr der har dækket ca. 45 kvm. Vi gav det 3 gange og der er stadig maling tilbage til, hvem ved, måske et gulv mere...




Herunder kan du se før og efter billeder. Jeg vil uploade flere 'efter' billeder senere.


Før

Efter

Flere billeder følger...




Går du med en drøm eller ønske om et nyt gulv, kommer der her ideér til hvad du kan vælge, og hvad der er lidt mere utraditionelt end afhøvlede sæbebehandlet gulve. 
Jeg vil dog sige at rum som soveværelser og stuer altid er rart med trægulve, enten naturlige, bejsede eller malet.
På Bolius.dk er der gode råd at hente. Se hvad der passer til dig.



Sort bejset trægulv. SÅÅ flot. Det må være næste projekt.

Hvidmalede. 
Meget idylisk. Husk man sagtens kan have hvide gulve uden det skal ligne et svensk sommerhus. Med rå enkelt møblering kan det se super skarpt og tjekket ud.

Betongulve med epoxy ovenpå. Beton tror jeg på bliver hypermoderne de næste par år. Det er meget slidstærkt, og vedligeholdelsesvenligt. Mange husejere vælger at lægge gulvvarme hvis de bygger om, derfor behøver betongulve slet ikke at være koldt. De er ideelle hvis du ønsker en rå stil i din bolig.
Også beton. Se resten af boligen på boligmagasinet.dk

Linoleum 
Her er også en ny konkurent til de traditionelle trægulve. Linoleum er naturmateriale som er slidstærkt og let at rengøre. Mange forbinder det med institutioner og lign. men udviklingen med at skabe nye farver og mønstre har gjort den attraktive igen. 
Det er ikke særlig dyrt, gennemsnitlig pris pr. kvm er ca. 300 kr. 


Linket til boligmagasinet. Gulvguide
Meget nyttigt.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar. Jeg bliver så glad for du udtrykker din mening.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...