tirsdag den 20. august 2013

Lidt før og efter køkkenfotos

Bloggen vil det kommende stykke tid være præget af billeder fra mit eget hjem, da vi lige har købt hus. Heldigvis ved jeg at der er mange af jer der er nysgerrige og gerne vil se hvordan tingene skrider frem.

Her er køkkenet som det stod da vi købte huset. Flere af jer læsere synes det var så synd at rive det ned,  men det vi har fået i stedet, springer skalaen af flothed (synes jeg, selvfølgelig)



Vi valgte ét langt køkkenbord under vinduerne istedet for "hestesko". Det har guvet rummet meget mere lys og plads.
Køkkenet er fra IKEA. Bordetpladen valgte vi i sidste øjeblik skulle være sort, i stedet for hvid. Og dét valg har vi ikke fortrudt 1 sekund. Mange har himlet med øjnene over vi or det første valgte SORT gulv, men bordplade- uha da da, dén kunne man se alt støvet på. Ja, men i et køkken tørrer man jo bordet af lidt oftere end reolen i stuen ik´?!


 Alle mine gamle sylteglas fra Holmegaard er samlet på loppemarkeder gennem flere år. De er geniale til gryn og mel

Der var alligevel mange ting jeg ikke havde tænkt over da køkkenet var kommet op. Plads til vinglas, vaser, karklude, ect ect. Ting som tager meget plads i skuffer og skabe hvor alt det andet nødvendige tager plads. 
Så til jer der står og skal have nyt køkken - indret hver enkelt skuffe og skab i tegningerne så i ved hvad i får af plads.

  Ball lamper fra Frandsen

 Sort skammel, IKEA. Kobberknager fra H. Skjalm P.

 Min mormor har givet mig en skøn marmor køkkenrulleholder, og et marmorfad til olier

Jeg håber I synes det er lige så fint som jeg synes. Jeg er i hvert fald LYKKELIG!

15 kommentarer:

  1. Jeg synes det er et super, super, super lækkert køkken I har fået jer! Og det sorte er lige mig - vi har både sort gulv (malet gammelt trægulv) og en sort (mørkebrun/sort) bordplade i vores køkken. Det fungerer super fint! Jeg overvejer dog lidt at udskifte vores bordplade, da det er en billig en vi købte i Ikea for seks år siden, så kunne godt tænke mig at høre, hvilken bordplade I har og hvor den er fra? Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria. Jeg er også glad for det sorte. Jeg er gået i sort, som min svigerfar siger he he.
      Vores bordplade er fra Ikea også med underlimet vaske. Den kostede 6500 kr. Men det er fordi den er specialmål.
      Held og lykke med udskiftningen

      Slet
  2. Det ser godt nok lækkert ud :) jeg kan godt forstå at du er lykkelig :)

    SvarSlet
  3. Det ser lige så godt ud som jeg havde forestillet mig du ville lave det :0)

    SvarSlet
  4. Jeg elsker før- og efter-billeder, så jeg glæder mig til flere indlæg af den slags. Det ser super fint ud! Vi har selv sort guld og sort bordplade. Jeg er vild med kobberlamper og -knager.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæng du bare på, der kommer flere af den slags :-)

      Slet
  5. Jeg synes det er et super lækkert køkken. Er vild med den sorte bordplade! Og ikke mindst jeres ball kobber lamper.

    SvarSlet
  6. Det er blevet utroligt fint!
    Jeg er ikke så meget til kobber, men jeg synes alligevel det ser smukt ud i jeres køkken.

    SvarSlet
  7. Hvor er det blevet flot. Vi har samme design på vores underskabe. Da vi lavede køkken stod vores valg mellem Ikea og Kvik, men valget faldt på Kvik, som har gennemgående linjer på alle skabene - også højskabene, det havde Ikea ikke på det tidspunkt..
    Er også vild med det sorte - så modige var vi ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nogen gange skal man bare tage chancer. Det gjorder vi bl. andet med valg af bordplade, fordi den var forholdvis billig. Og derfor kan vi sagtens skifte den når vi bliver trætte af den.

      Slet
  8. Anonym3.2.14

    Hej Sine - super fint køkken! Vi har selv lige købt en 60'er villa som skal have den helt store tur - glæder mig, men puha der er noget at gå i gang med. Jeg lagde mærke til at jeres stikkontakt sidder i dørkarmen. I vores nye hus sidder mange stikkontakter også i dørkarmen, men vi vil gerne flytte dem ud i væggen - undersøgte i hvad det kostede eller er det et ønske at have kontakterne siddende i dørkarmen? Tak. Mvh Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jane.
      Tillykke med huset, jeg håber og tror det bliver godt altsammen. Tak for dit spørgsmål, vores el arbejde er lavet af min gode ven. Han sagde at der skulle fræses ud hvis de skulle sidder i væggen. Og vi stod simpelthen for langt i procesen til at kunne flytte dem. Desværre. Vi mangler i øvrigt STADIG at få malet karme i køkkenet og bryggers.

      Håber du kan bruge mit svar, ellers spørg du bare løs

      Slet
  9. Anonym17.2.14

    Wow en lækker blog du har - den må jeg heller følge ;-)
    Fedt køkken. Vi købte hus i sommeren 12' og er i gang med en gennemgående renovering. Køkken og bad bliver næste projekt når helle kælderen (96kvm) er kørt over :) Dejligt med tips om hvad man skal huske når man skal ha' nyt køkken, som f.eks. at man skal ind tænke alle skuffer hvad der skal være hvor, så der ikke mangler noget..
    Kobber lamperne er i øvrigt SÅ fede, de passer perfekt ind i det sort/hvide for at give et twist! De er jo lige kommet i messing, men kobber er nu fedest..!
    Mvh Pernille

    SvarSlet
  10. Anonym11.12.14

    Hej Sine
    Lækkert køkken. Hvor har du fundet hylde systemet henne?

    mvh
    Bjarke

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar. Jeg bliver så glad for du udtrykker din mening.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...