fredag den 18. november 2011

Det kribler det krabler...med JUL i mine fingre

Forleden var jeg på loftet og hente vintertøj, og måtte ved samme lejlighed liige kigge ned i mine julekasser. 
Uhh jeg glæder mig til jul. Desværre skal jeg arbejde en del, så jeg tror jeg må tyvstarte lidt og pynte op snarrest.



Jeg vil så gerne hækle en flagranke, men jeg kan ikke hækle...
Så derfor har jeg googlet (hvad gjorder man inden google kom??)
Se her hvordan du step-by-step kan hækle dig en fin flagranke til træet, til døren, til vinduet.
God fornøjelse, og kom endelig med feedback hvis det lykkes dig.


OBS!
Den første beskrivelse er for kendere. 
Linket længere nede til en af mine med-bloggere har lavet et fantastisk indlæg med billeder af de forskellige trin.



Det skal du bruge:
Rødt og råhvidt garn i blandede kvaliteter med en løbelængde på 175-250 meter pr. 50 gram
Hæklenål nummer 3

Sådan gør du:
1. Flaget hækles i fastmasker.
2. Slå 12 luftmasker op med rødt garn.
3. Vend, og spring den første meter over.
4. Hækl 11 fm + 1 lm, og fortsæt sådan, til der er i alt 8 rækker.
5. Bryd garnet.
6. Det hvide kors hækles som kædemasker på begge sider af flaget.
7. Du kan skifte mellem de forskellige kvaliteter garn og lave otte af hver.
8. Det er en god ide at hæfte undervejs, da der er 144 ender i alt.
9. Flagene fugtes og lægges i pres i et håndklæde natten over.

Se også Karen Klarbæks Verden hvordan du hækler.


God weekend !



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar. Jeg bliver så glad for du udtrykker din mening.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...