torsdag den 21. juli 2011

Mens regn og tour de france plager mig, hygger jeg mig med...

Retro er det helt hotte indenfor boligmoden i øjeblikket. Alt er tilladt. Mønstrer og farver i et fantastisk miks, man enten kan blive meget forvirret af - eller enormt glad af. Jeg tilhører dem, der bliver glad af fest og farver, men elsker samtidig også den skandinaviske stils rolige og neutrale enkelthed.


Vores lejlighed bærer præg af mange farver i tilbehørs afdelingen. Her er alt fra limegrøn til brændt orange. Herimod er vores kolonihave domineret af mere neutrale farver som hvid, beige, lyseblå, grå, brun og sort. Jeg har dog lige givet gul en særtilladelse i form af mine dejlige kopper fra Kähler - mano og nogle forskellige små finurlige tingenoter og dimmedutter. 

I min surfen på nettet faldt jeg over nogle fantastisk inspirerende retro- og bolig bloggere. De kommer her:
www.kreakriller.blogspot.com
www.myhouseins.blogspot.com
www.laralil.blogspot.com

Eftermiddagens sy projekt blev en flagkæde som nok skal hænge på vores terrasse i kolonutten, når den bliver færdig.
Du kan læse videre og se hvordan du selv nemt og hurtigt kan lave sådan en.


1. Tegn en spidsvinklet trekant på et stykke foldet papir. Målene bestemmer man selv, men jeg endte med en trekant, der var 10 cm på grundlinjen og 10 cm i højden.
















2. Læg nu trekanten på et foldet stykke stof. Sæt den fast med en knappenål og tegn evt rundt om... og klip.




3. Sy rundt i kanten. Du kan også lime stoffet sammen med en limpistol, hvis ikke du har en symaskine. Sørg for, at der i trekantens bund er et 5mm hul i hver side, så snoren kan komme igennem.
4. Sæt nu trekanten på snoren. Her har jeg brugt noget stærkt sejlgarn fra byggemarkedet. Du kan også bruge andet snorværk alt efter smag og behag.

Wupti, og du har en flagkæde!!!!!

Go fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar. Jeg bliver så glad for du udtrykker din mening.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...