søndag den 17. juli 2011

Dengang jeg var teenager, og vi flyttede i hus med en kæææmpe have, gik min mor hele tiden i bedene med rumpetten i vejret. 
Alle de gæster vi havde på besøg kom på havevandring, og der blev snakket om blomster, urter, træer og buske. 
Dengang sagde jeg, at jeg ALDRIG gad have en have med blomster, der skulle passes...føj for et arbejde!
11 år senere (i dag) er jeg alligevel blevet lykkelig ejer af et kolonihavehus med dertilhørende stor have, frugttræer, bær, urter, blomster - you name it. Tjaa hvad kan jeg sige.. Æblet falder ikke langt fra stammen. 


Ny er jeg i alt det grønne. Hvad er ukrudt og hvad er blomst? Hvordan kommer man tissemyrer til livs? Hvor ofte skal rosen vandes? Hvilke buske kommer igen, hvis de klippes ned? Pludselig så mange bekymringer. Men stop stands! 
Politikens forlag har udgivet Karina Demuth bog: "Ny i haven". 
Den er fantastisk. Jeg læste den fra enden til anden på 5 dage.

Her er til gengæld en en fantastisk rose (hvis navn jeg selvfølgelig ikke kan huske), som jeg har fået af min svigermor.
Den står knald godt med dens pangfarve op af vores sorte hegn.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar. Jeg bliver så glad for du udtrykker din mening.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...