søndag den 17. juli 2011

Nye stole på 30 min. Helt gratis... næsten

Disse stole fandt jeg på et sankt hans bål der endnu ikke var brændt af. Hurtigt hentede jeg min trillebør og fik dem hjem i en fart.
Nyt liv sku' de ha'. For 83 kr. købte jeg noget læderlook stof og ombetrak dem.

Før
















Her kan du se skridt for skridt hvordan man ombetrækker sine gamle stole.




1. Hvis det er muligt at tage sædet op af stolen så gør det. 
2. Læg stoffet over sædet og beregn ca. 5 cm kant hele vejen rundt om sædet.
3. Klip
4. Clips nu med en hæfteklammemaskine i midten af sædet ved ryglænets ende.
5. Clips nu på midten foran
6. Clips på midten i den ene side, og så den anden side. osv. osv.














OBS!
Tricket for at få det pænt og glat er at trække stoffet så det er stramt og ensartet på sædet, og clips hele tiden i begge sider. Lad være med at clips fra midten og hele vejen ud til enden, men arbejd dig langsom ud fra midten hele tiden så du kan styre stoffet.


7. Når du kommer til hjørnerne skal du klippe lidt af hjørnerne af så er der ikke så meget stof der vil sidde og bule.
8. Fold stoffet i små folder (lidt lige som hvis du skulle pakke en firkantet pakke ind) 




Når du synes at alle folder er clipset ordentlig fast er stolen færdig. Og HUSK - øvelse gør mester! Regn ikke med at det sidder lige i øjet første gang. 



Færdig

Her står de og pryder vores lille stue i kolonihavehuset






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar. Jeg bliver så glad for du udtrykker din mening.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...