tirsdag den 5. juni 2012

Kunstudfordring

Jeg har taget udfordringen op fra Dorte på by.bak med en kunstudfordring. Kig forbi hende blog og hop med.

Kunst har fået en ny vinkel for mig de seneste år. Da jeg var yngre forbandt jeg kunst med kedelige landskabsmalerier eller skør containerkunst. (min mor tvang mig dengang da jeg var teenager på containerudstilling, og spolerede min kunstinteresse de næste mange år)

I dag betyder kunst det for mig at jeg egentlig ikke går voldsomt op i at have dyr og kendt kunst hængende eller stående. For mig betyder det noget om det passer ind til resten af min bolig. Der skal være en rød tråd, og det er ligegyldigt om det er et dyrt kunstværk, eller et loppefund til 15 kr. 

Det skal være noget jeg glædes over at kigge på hver dag.


En kunstner der har en særlig plads i mit hjerte, og som er en stor inspiration for mig er 
Du kan se det meste af hendes samling ved at klikke på hendes navn. Hvis du forelsker dig kan du se hendes kontaktinformationer på hendes egen side. PAS PÅ!

Det første billede nedenfor hænger hjemme på min væg og jeg elsker det. Jeg fik det af Julie i gave og fik selv lov at vælge. Det var svært, for man har lyst til at have det hele.
Her kan du se et lille uddrag af hendes collager og billeder.




Julie arbejder meget med rispapir som hun farver, og derefter skærer cirkler ud i forskellige størrelser.
Hun er fantastisk til at lave nogen flotte kontraster, og mange af hendes collager er lavet på en grålig baggrund som giver det en vis ro. fedt fedt fedt!

Her er et af hendes mange malerier, som er flere lag malling ovenpå hinanden.



Dette billede er et som jeg selv har lavet...selvfølgelig inspireret af Julie. Se resultatet nedenunder

Jeg er selv meget tilfreds og kigger på det hver dag med velbehag :-) 
Lidt blær' kan man vel...






2 kommentarer:

  1. Det er så fint dit billede, jeg er SÅ vild med det :)

    SvarSlet
  2. Kære Sine, fint bidrag til udfordringen, husk at uploade det på min side, så du kan (måske) vindere to prints! Tak for bidraget og for inspirationen - sikke nogle smukke ting, hun laver! Må lige et smut forbi hendes side :-) god aften, klem fra Dorte

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar. Jeg bliver så glad for du udtrykker din mening.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...